Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016

Συζητώντας με την συγγραφέα Βασιλική Λεβεντάκη!

Με αφορμή την κυκλοφορία του νέου της πονήματος η συγγραφέας Βασιλική Λεβεντάκη απαντά στο ερωτηματολόγιο των ΒιβλιοΑναφορών και μας παρουσιάζει με τον δικό της τρόπο το τρίτο της βιβλίο, το «Τρέξε στον επόμενο σταθμό», το οποίο και θα κυκλοφορήσει τις τελευταίες μέρες του Φεβρουαρίου από τις εκδόσεις Λιβάνη. 
Την ευχαριστώ θερμότατα που διέθεσε τον πολύτιμο χρόνο  της για να μου παραχωρήσει την παρούσα συνέντευξη!  
Απολαύστε την λοιπόν και μάθετε πρώτοι κάποια στοιχεία του «Τρέξε στον επόμενο σταθμό» !


1.Το τρίτο βιβλίο σας θα κυκλοφορήσει στα τέλη Φεβρουαρίου από τις εκδόσεις Λιβάνη με τίτλο «Τρέχα στον επόμενο σταθμό»! Αφού σας ευχηθώ να είναι καλοτάξιδο, θα σας ζητήσω να μας το παρουσιάσετε με τον δικό σας μοναδικό τρόπο.

Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές αλλά και για τη φιλοξενία!!! ΤΡΕΞΕ ΣΤΟΝ ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΤΑΘΜΟ, ένα σύγχρονο αστυνομικό μυθιστόρημα με καταιγιστική δράση, ένταση, μυστήριο, συνεχείς εξελίξεις και πολλές ανατροπές. Μια ιστορία που εξελίσσεται στους δρόμους της Ζυρίχης και έχει μοναδικό σκοπό και στόχο να καθηλώσει τον αναγνώστη από την πρώτη έως την τελευταία σελίδα. 

2. Ποιο ήταν εκείνο το ερέθισμα που έπλασε στο μυαλό σας την υπόθεση του νέου σας βιβλίου; 

Μια εικόνα έγινε και πάλι η αφορμή για να στηθεί ολόκληρη η ιστορία του Τρέξε στον Επόμενο Σταθμό. Μια εικόνα, συγκεκριμένα η πρώτη σκηνή του βιβλίου, που γέννησε η φαντασία κατά την πρώτη πρώτη επίσκεψη μου στο σταθμό τρένων του Κίλχμπεργκ. 

3. Διαβάζοντας ένα βιβλίο ψάχνω πάντα κάτω από τις λέξεις τα μηνύματα που ίσως θέλει ο συγγραφέας να μεταφέρει στους αναγνώστες του. Μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας ένα μήνυμα που οι κεντρικοί ήρωες του βιβλίου σας θέλουν οπωσδήποτε εμείς οι αναγνώστες να το ‘’παραλάβουμε’’;

Στην αστυνομική λογοτεχνία κρύβεται, τις περισσότερες φορές, κάποιο κοινωνικό μήνυμα που ο συγγραφέας επιθυμεί να μεταφέρει στο αναγνωστικό κοινό. Και στα δύο προηγούμενα μυθιστορήματα μου, όπως ακριβώς και στο Τρέξε στον Επόμενο Σταθμό, υπάρχει σαφές κοινωνικό μήνυμα, που δυστυχώς δεν μπορώ να αποκαλύψω, μιας και είναι άμεσα συνδεδεμένο με την πλοκή της υπόθεσης.

4. Ποιος από τους ήρωες του νέου σας βιβλίου είναι ο αγαπημένος σας ήρωας; Και ποιος σας ‘’ταλαιπώρησε’’, είτε ψυχολογικά, αφού απείχε πολύ από τον δικό σας ψυχισμό, είτε τεχνικά, να τον αποτυπώσετε στο χαρτί;

Είναι ίσως η πρώτη φορά που κάποιος ήρωας μου καταφέρνει να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο αγάπης από τους υπόλοιπους, κι αυτό γιατί βασίζεται σε πραγματικό πρόσωπο. Η Ρενάτα Κίμαν, η ειδική πράκτορας του FBI, είναι απόλυτα μελετημένη και η ψυχοσύνθεση της σκιαγραφημένη πάνω σε ένα δικό μου, εξαιρετικά αγαπημένο μου πρόσωπο, τη δική μου Ρενάτα, όπως αναφέρω και στην αφιέρωση του βιβλίου. Αν και η δική μου Ρενάτα έχει πολλά χρόνια να μετρήσει ακόμα μέχρι την ενήλικη ζωή της. Όσον αφορά τους υπόλοιπους ήρωες, απέχουν πάντα απ’το δικό μου ψυχισμό, τις σκέψεις και αντιδράσεις, γι’αυτό και η επαφή και γνωριμία μας γίνεται σταδιακά, και αφού πρώτα καταφέρω να ανακαλύψω τα σημάδια της ψυχής τους, που τους οδηγούν σε συγκεκριμένες ενέργειες.

5. Και τα τρία βιβλία σας ανήκουν στο αστυνομικό είδος. Πιστεύετε πως στην Ελλάδα δίνετε, πρώτα από τους εκδότες και μετά από τους ίδιους τους αναγνώστες, στο συγκεκριμένο λογοτεχνικό είδος, τόση προσοχή όση του πρέπει; 

Η αστυνομική λογοτεχνία είναι ένα ιδιαίτερο είδος. Συνδυάζει την καλοστημένη πλοκή, που οφείλει να βασίζεται σε απρόσμενες εξελίξεις, καταλήγοντας στη μεγάλη ανατροπή, καθώς και την προσεκτική αποτύπωση της ανθρώπινης ψυχής, ιδίως όταν αυτή παρασύρεται σε άνομες πράξεις. Προσωπικά η αγάπη μου για την αστυνομική λογοτεχνία ήταν κι αυτή που με οδήγησε στα μονοπάτια της από το πρώτο κιόλας βιβλίο μου, δίχως ποτέ, στη μέχρι τώρα πορεία μου, να συναντήσω κάποια αντίδραση είτε από το αναγνωστικό κοινό ή από τον εκδοτικό μου οίκο. 

6. Κατά την άποψή μου το αστυνομικό μυθιστόρημα βρίσκει πρόσφορο έδαφος περισσότερο στους άντρες. Αν το πιστεύετε και εσείς αυτό, τι θα λέγατε στις γυναίκες ώστε να παρακινηθούν και να ρίξουν τελικά την αναγνωστική τους ματιά και στο αστυνομικό μυθιστόρημα;

Η δική μου άποψη είναι λίγο διαφορετική. Το γυναικείο κοινό με υποδέχθηκε με μια τεράστια αγκαλιά, δίνοντας μου δύναμη και ώθηση να προχωρήσω. Ήταν πρώτα οι γυναίκες που στάθηκαν πλάι μου υποστηρίζοντας τα έργα μου, εκδηλώνοντας το ενδιαφέρον τους για τη γραφή μου, υποστηρίζοντας κάθε νέο πόνημα μου. Τι περισσότερο θα μπορούσα να πω σε όλες εκείνες τις φίλες που μου χάρισαν και μου χαρίζουν ανεκτίμητες στιγμές ευτυχίας;

7. Ποια επίθετα θα χρησιμοποιούσατε για να χαρακτηρίσετε το «Τρέχα στον επόμενο σταθμό»

Καταιγιστικό, απρόβλεπτο, σύγχρονο, συγκλονιστικό. 

8. Ποια στοιχεία θα πρέπει, κατά την γνώμη σας, να έχει ένα αστυνομικό βιβλίο για να θεωρηθεί άρτιο; 

Επιστρέφοντας σε προηγούμενη απάντηση μου, θεωρώ πως ένα αστυνομικό βιβλίο θα πρέπει να έχει μια καλά στημένη πλοκή και να βασίζεται σε ακλόνητα επιχειρήματα. Οι εξελίξεις θα πρέπει να είναι συνεχείς, και οι ανατροπές να κρατούν σε εγρήγορση τον αναγνώστη, κορυφώνοντας ολοένα και περισσότερο την αγωνία του. Και η λύση; Πάντα στο τέλος, να αποτελεί τη μεγαλύτερη αποκάλυψη. 

9. Ποιος διαβάζει για πρώτη φορά το βιβλίο σας ή κάποιες από τις πρώτες σελίδες του από το οικείο περιβάλλον σας; Δέχεστε την όποια κριτική του και επηρεασμένη από αυτή σπεύδετε να διορθώσετε τις όποιες παρατηρήσεις του -αν φυσικά υπάρχουν!- ή είστε ‘’αμετακίνητη’’ σε ότι έχετε γράψει;

Ο πατέρας μου είναι αυτός που διαβάζει πρώτος πρώτος το βιβλίο μου, αφού όμως έχει ολοκληρωθεί. Επίσης, δυο τρεις φίλοι, από αυτό που εγώ αποκαλώ οικογενειακό περιβάλλον. Η κριτική τους είναι πάντα αυστηρή και κρατώ κάθε παρατήρηση που θα μου κάνουν. Δεν κάνω όμως αλλαγές. Κρατώ τις σημειώσεις μου, σαν καλή μαθήτρια, και τις συζητώ πάντα και μόνο με την επιμελήτρια μου. 

10. Τα θετικά σχόλια των αναγνωστών σίγουρα θα σας χαροποιούν και θα αντλείτε από αυτά δύναμη για την συνέχεια! Με τα αρνητικά -αν φυσικά υπάρχουν!- τι γίνεται; Πως τα αντιμετωπίζεται; Και, εξαιτίας αυτών, έχετε σκεφτεί να κάνετε εκπτώσεις στο γραπτό σας με σκοπό να αγγίξετε και αυτούς τους αναγνώστες ή όταν γράφετε, γράφετε απαλλαγμένη από τέτοιες πρακτικές, θα έλεγα, σκέψεις; 

Τα αρνητικά σχόλια είναι πάντα καλοδεχούμενα. Όταν αποφασίζεις να εκθέσεις το έργο σου, είσαι υποχρεωμένος να λάβεις σοβαρά υπόψιν σου κάθε παρατήρηση ή σχόλιο ή κριτική που θα σου γίνει, απ’τη στιγμή που κάποιος άνθρωπος αφιέρωσε σε εσένα τον χρόνο του. Όταν όμως γράφω κάποιο βιβλίο, παρασυρμένη απ’το συναίσθημα, τις προσταγές της φαντασίας, την ανάγκη για έκφραση, δεν καταφέρνω να τιθασεύσω την ορμή του γραπτού λόγου, βάζοντας κανόνες και όρια. 

11. Έχετε γράψει και ένα παιδικό βιβλίο, το «Για μια χούφτα αστέρια»! Ποια ανάγκη σάς ώθησε να απευθυνθείτε στους μικρούς αναγνώστες; Τι θέλατε να τους πείτε μέσα από την ιστορία του βιβλίου αυτού;

Για Μια Χούφτα Αστέρια και το ταξίδι ξεκίνησε σε έναν κόσμο τόσο μαγικό και ονειρεμένο, που μου χάρισε απόλυτες στιγμές ευτυχίας. Η επιθυμία για συγγραφή ενός παιδικού βιβλίου γεννήθηκε ύστερα από παρότρυνση μιας φίλης της κόρης μου. Κι εκεί, στον υπέροχο κόσμο των Αστεριών, με πυξίδα την αγάπη μου για τα παιδιά, μίλησα για αρχές και ήθος, την αξία της φιλίας, την ελληνική μυθολογία, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τη δύναμη της αγάπης, την επίτευξη των στόχων, κι όλα εκείνα τα συναισθήματα που κρατούν την καρδιά μας ζωντανή, καθάρια από οποιοδήποτε αρνητισμό. 

12. Πότε ήρθε η συγγραφή στην ζωή της Βασιλικής Λεβεντάκη; Ποια ανάγκη τής καλύπτει; 

Η συγγραφή υπήρχε στη ζωή μου από τότε που εγώ θυμάμαι τον εαυτό μου. Επιθυμία και ανάγκη που πήγαζε και πηγάζει μέσα απ’την αστείρευτη αγάπη μου για την τέχνη της γραφής, καλπάζοντας ανήμερη στα δαιδαλώδη μονοπάτια της φαντασίας, πασχίζοντας να φέρει στο φως σκέψεις και μηνύματα.

13. Στον καιρό της Κρίσης η Λογοτεχνία και η ανάγνωσή της τι μπορεί να δώσει στον μέσο πολίτη;

Κάθε μορφή τέχνης στις δύσκολες περιόδους της ιστορίας μας, αποδείχθηκε ο φωτεινός φάρος που συνόδευε με ασφάλεια κάθε ταξιδιώτη, που αποφάσιζε να περιπλανηθεί σε άγνωστα νερά. Η Λογοτεχνία, παρά την οικονομική, και όχι μόνο, κρίση των ημερών μας, καταφέρνει με τη σειρά της να γίνει το καταφύγιο των φίλων της, χαρίζοντας στιγμές χαλάρωσης και ψυχαγωγίας, προσφέροντας γνώση, δημιουργώντας εικόνες, χαράζοντας δρόμους και τάσεις, γεννώντας και θεριεύοντας την ελπίδα και τη δύναμη που φλογίζει τις καρδιές μας. 

14. Ποιο βιβλίο σάς επηρέασε και έμεινε χαραγμένο στη μνήμη σας αφού πιστεύετε πως και αυτό διαμόρφωσε την σκέψη σας; 

Φανατική αναγνώστρια από μικρό παιδί, υπάρχουν αμέτρητα βιβλία που άγγιξαν την ψυχή μου, ταξίδεψαν τη φαντασία μου, επηρέασαν τον τρόπο σκέψης μου, μου προσέφεραν πολύτιμη γνώση. Ανάλογα πάντα με την εποχή ή την ηλικία, κάθε βιβλίο ξεχωριστά χάραξε το δικό του στίγμα στην καρδιά και στο μυαλό μου. Ίσως αυτός είναι και ο λόγος που δεν θα μπορούσα ποτέ να επιλέξω και να αναφέρω μονάχα ένα. 

15. Ο αγαπημένος σας σύγχρονος συγγραφέας; Και κλασσικός; 

Ζωντανός οργανισμός η λογοτεχνία, μας δίνει την ευκαιρία να γνωρίζουμε συνεχώς νέους, ταλαντούχους δημιουργούς με το δικό τους, ξεχωριστό, τρόπο γραφής. Αλήθεια, πώς θα μπορούσα εγώ να ονοματίσω μόνο έναν; Ακόμα κι από τους κλασσικούς, Έλληνες και μη, συγγραφείς... Λογοτέχνες που άνοιξαν δρόμους με τα έργα τους, έγιναν καθοδηγητές για γενιές και γενιές, δημιούργησαν πολιτισμό... Μου φαίνεται εξαιρετικά δύσκολο να αναφερθώ σε ένα μόνο όνομα. 

16. Θα κάνω την ερώτηση που κάνω στους φίλους που ξέρω πως διαβάζουν: Ποιο βιβλίο διαβάζετε αυτή την περίοδο; 

Βρίσκομαι στα εδάφη της πατρίδας μου αυτή την περίοδο, στη Σύρα, διαβάζοντας ξανά τη Μεγάλη Χίμαιρα

17. Πείτε μας μια φράση που σας εκφράζει και αποτελεί για σας μότο ζωής; 

Η ζωή είναι στιγμές, κι εμείς αυτές τις στιγμές θα πρέπει να τις γευόμαστε με την απληστία που η μοναδικότητα ορίζει, αποβάλλοντας κάθε αρνητισμό που δηλητηριάζει την καθάρια ομορφιά της ύπαρξης μας.

18. Κλείνοντας, και αφού σας ευχαριστήσω θερμά για τον χρόνο που διαθέσατε να απαντήσετε στις ερωτήσεις μου, θα ήθελα να δώσετε ένα μήνυμα στους αναγνώστες σας.

Προχωράμε μπροστά, συνεχίζουμε να ονειρευόμαστε, θέτουμε στόχους, αφήνοντας την αγάπη να πλημμυρίσει τις καρδιές μας!!!

Σας ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου για τη φιλοξενία!!! Εύχομαι πάντα οι δρόμοι σας λουσμένοι από το λαμπερό φως της ευτυχίας και της επιτυχίας!!!

*****

Υπόθεση Οπισθόφυλλου


Η Πία Στόκλιν, δημοφιλής συγγραφέας, εξαφανίζεται κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες μερικές μέρες πριν από την πολυαναμενόμενη κυκλοφορία του νέου της βιβλίου.
Ο Ρόμπερτ Φίσερ, διακεκριμένος ψυχολόγος, αυτοκτονεί πέφτοντας στις γραμμές του σιδηροδρομικού σταθμού του Κίλχμπεργκ, ενώ λίγο νωρίτερα έχει εντοπιστεί η Πία Στόκλιν, βάναυσα χτυπημένη, στην περιοχή του Μπελβιού.
Η Ρενάτα Κίμαν, ειδική πράκτορας του FBI, λαμβάνει ξαφνικά ένα παράξενο μήνυμα, που την τοποθετεί στον πυρήνα μιας πρωτοφανούς υπόθεσης. Κάποιος φαίνεται να αντιγράφει καρέ καρέ σκηνές από το τελευταίο βιβλίο της δημοφιλούς συγγραφέως, σε ένα παιχνίδι που δοκιμάζει τα όρια της λογικής.
Τι συνδέει την απαγωγή της Πία Στόκλιν με την αυτοκτονία του Ρόμπερτ Φίσερ; Τι συμβολίζουν οι γρίφοι που συνεχίζει να λαμβάνει η Ρενάτα Κίμαν; Ποιος είναι ο επόμενος στόχος ενός μανιακού που χτυπά πάντα με ακρίβεια, σκορπώντας τον θάνατο;
Ένα ξέφρενο κυνηγητό έχει ξεκινήσει στους δρόμους της Ζυρίχης. Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την ειδική πράκτορα και τον συνεργάτη της, αστυνόμο Στέφαν Βέμπερ.
Κι ενώ κάθε ώρα που περνά καταδιώκει τις κινήσεις τους, εκείνοι τρέχουν να προλάβουν. Θα καταφέρουν να φτάσουν πρώτοι στον επόμενο σταθμό;


Βιογραφία Συγγραφέως: 

Η ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΛΕΒΕΝΤΑΚΗ γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Πειραιά, όπου ζει μέχρι σήμερα.
Σπούδασε Ιστορία της Τέχνης και Ψυχολογία στην Αθήνα.
Εργάζεται σε ναυτιλιακή εταιρεία.
Είναι παντρεμένη και μητέρα μιας κόρης.
Γράφει μυθιστορήματα αλλά και βιβλία για παιδιά.
Είναι μέλος της Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας (ΕΛΣΑΛ).

Έργα της: Η ΜΟΝΑΞΙΑ ΔΕΝ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΟΝΗ, ΣΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΟΥ ΚΑΠΝΟΥ, ΤΡΕΞΕ ΣΤΟΝ ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΤΑΘΜΟ και ΓΙΑ ΜΙΑ ΧΟΥΦΤΑ ΑΣΤΕΡΙΑ (παιδικό)

Δήμητρα Κωλέτη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου