Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2018

Συζητώντας με την συγγραφέα Αυγή Βάγια!


   Κουραμπιές Γιεσγιές! Ένα αγαπημένο βιβλίο! Η δημιουργός του Αυγή Βάγια απαντά στο ερωτηματολόγιο των ΒιβλιοΑναφορών και μας μιλά, μεταξύ άλλων, και για τον γλυκό κι αγαπητό, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ήρωά της. 
       Έχοντας για φόντο την μαγεία των Χριστουγέννων, διαβάζοντας την ακόλουθη συνέντευξη, για την οποία την ευχαριστώ θερμά που διέθεσε τον πολύτιμο χρόνο της ώστε να πραγματοποιηθεί, θα έρθετε λίγο πιο κοντά στο έργο και την προσωπικότητά της Αυγής Βάγιας
         Διαβάστε την...!

1. Ρώτησα την βιβλιοπώλη μου να μου προτείνει ένα χριστουγεννιάτικο βιβλίο και ο Κουραμπιές Γιεσγιές, αν και είναι η δεύτερη χρονιά κυκλοφορίας του και νέες εκδόσεις έχουν προστεθεί στα ράφια των βιβλιοπωλείων, ήταν η πρότασή της! Δυο χρόνια μετά συνεχίζετε τις παρουσιάσεις σε σχολεία. Ο Γιεσγιες αποδειγμένα έχει αγαπηθεί! 
Περιγράψτε μας αυτό το ταξίδι του Γιεσγιές. Περιγράψτε μας το συναίσθημά σας ως δημιουργός του!

Κατ’ αρχήν σας ευχαριστώ ιδιαίτερα για την συνέντευξη και για τα καλά σας λόγια. Δεν φαντάζεστε πόσο με συγκινεί η αγάπη που εισπράττω από τα παιδιά μέσα από τον Κουραμπιέ. Φαίνεται πως αυτός ο μικρούλης ήρωας έχει αναπτύξει δεσμούς συναισθηματικούς με το αναγνωστικό κοινό του! Στις παρουσιάσεις μου με συνοδεύει πάντα ένας μεγάλος ψεύτικος Γιεσγιές που τα παιδιά αντιμετωπίζουν σαν αληθινό! Από κάθε άποψη το ταξίδι του πρώτου μου αυτού βιβλίου είναι μοναδικό. Μου δημιουργεί τις ιδανικές συνθήκες για να «μπω» και πάλι στα σχολεία που τόσο αγαπώ και να κάθομαι σταυροπόδι στο πάτωμα με τα παιδιά, για να ακούσω όλα αυτά τα φανταστικά και απίθανα που έχουν να μου πουν. Την ίδια στιγμή με κάνει να νιώθω φοβερή ικανοποίηση ότι το βιβλίο μου κάτι αφήνει στα παιδιά, ο, τι και αν είναι αυτό για το καθένα. Νιώθω πολύ περήφανη που δημιούργησα έναν ήρωα που αγγίζει παιδικές καρδιές και  ‘μιλάει’ στην συναισθηματική γλώσσα των παιδιών. 

2. Ποια ήταν η αφορμή για να γράψετε την  ιστορία του Κουραμπιέ Γεσγιες;

Η αφορμή ήταν μια στιγμούλα καθημερινή με τα δικά μου παιδιά. Σε αυτές τις απλές και τυχαίες στιγμές συνήθως συμβαίνουν τα «μεγαλύτερα» πράγματα. Αυτό συνηθίζω να λέω και στα παιδιά μου με την ελπίδα  να μάθουν στη ζωή τους να εκτιμούν και να αξιολογούν το παρόν τους.

3. Ο Κουραμπιές μιλά στα παιδιά για την Διαφορετικότητα και την σπουδαιότητα της Αυθεντικότητας του κάθε ατόμου. Σε ένα επόμενο βιβλίο σας για ποιο θέμα θα θέλατε να μιλήσετε στους μικρούς αναγνώστες;

Το τι πραγματεύεται στο επόμενο βιβλίο μου που είναι στα σκαριά σας το κρατάω έκπληξη. Ωστόσο, οι θεματικές που με ελκύουν είναι ανεξάντλητες και έχουν να κάνουν με μηνύματα που με απλά λόγια απευθύνονται σε παιδικά μάτια, χέρια και αυτιά. Που μεταφέρουν ουσιαστικά μηνύματα, με σωστά ερεθίσματα και όμορφες εικόνες. 

4. Ο καθένας ξεχωριστά και σύμφωνα με τις δικές του προσλαμβάνουσες ορίζει τι είναι Χριστούγεννα. Για εσάς τι είναι η γιορτή των Χριστούγεννα;

Τα ξεχωρίζω πολύ τα Χριστούγεννα μέσα στην ζωή μου. Έχω τόσο όμορφες αναμνήσεις από παιδί! Και όσο περνάνε τα χρόνια και ακόμα πιο γεμάτες. Τα Χριστούγεννα είναι η εποχή  που δίνουμε απλόχερα, προσφέρουμε με αγάπη, περνάμε αληθινό χρόνο με τους δικούς μας, χαίρεται η ψυχή μας, γινόμαστε παιδιά! Συν τοις άλλοις, έχω και γιορτή και γενέθλια μέσα στον Δεκέμβριο, επομένως έχω μια ανοιχτή καρδιά γεμάτη από αγάπη και ευχές!! 

5. Στη συνέχεια της προηγούμενης ερώτησης, τα Χριστούγεννα εκτός των άλλων είναι και δώρα. Ποιο χριστουγεννιάτικο βιβλίο θα θέλατε να κάνατε δώρο σε έναν μικρό σας φίλο; Και γιατί;

Επιλέγω πολύ συχνά να κάνω δώρο βιβλία στους φίλους των παιδιών μου, που φυσικά είναι και δικοί μου φίλοι 😊!
Όμως ακολουθώ πάντα τα προσωπικά τους γούστα και τον χρόνο που ξέρω ότι αφιερώνουν στο διάβασμα για να καταλήξω σε βιβλία που θα πιάσουν τόπο στην βιβλιοθήκη τους. Για να σας δώσω ένα στίγμα, Rohal Dahl δωρίζω με κλειστά μάτια.  

6. Και σε έναν ενήλικα;

Επειδή διαβάζω και εγώ η ίδια αρκετά, συνήθως θέλω να μοιραστώ τα βιβλία που εμένα την ίδια με ενθουσιάζουν. Προτιμώ Έλληνες συγγραφείς και λατρεύω τα ιστορικά μυθιστορήματα. Πηνελόπη Κουρτζή, μεγάλη μου λατρεία, πέραν της συγγενικής σχέσης που μας ενώνει.

7. Όταν ήσασταν παιδί ποια χριστουγεννιάτικη ιστορία σας άρεσε ν’ ακούτε ή να διαβάζετε;

Μια ιστορία λίγο μελαγχολική. Ακόμα το έχω αυτό το βιβλίο. Είναι από το βιβλίο Ιστορίες για Καληνύχτα.

8. Αν γυρίζατε με έναν μαγικό τρόπο τον χρόνο πίσω ποια  Χριστούγεννα θα επιλέγατε να ζήσετε ξανά; Με ποιες συνήθειες; Ποιες μυρωδιές;

Μια οποιαδήποτε χρονιά από αυτές που είχα κοντά μου όλους αυτούς που μου λείπουν για πάντα. Μια στιγμή αν ζούσα από αυτές θα μου έφτανε. 

9.  Συνεχίστε την φράση: Η χρονιά που φεύγει... με έκανε καλύτερο άνθρωπο. 

10. Συνεχίστε την φράση: Εύχομαι... να εξακολουθώ να ζω το παρόν και αυτή την χρονιά πάντα μέσα στην αγκαλιά των δικών μου ανθρώπων.

****

Ο Κουραμπιές Γιεσγιές

Υπόθεση Οπισθόφυλλου

Μαθήματα αυτοσεβασμού και διαφορετικότητας από τον πιο γλυκό ήρωα!


Ο Κουραμπιές Γιεσγιές κάπως τα καταφέρνει και δεν είναι ποτέ ο εαυτός του! Λέει πάντα yes και περιμένει υπομονετικά να στολιστεί με κάθε λογής γαρνιτούρες, με αποτέλεσμα να μην τον αγοράζει κανείς!
Μια μέρα, οι φίλοι του –τα άλλα γλυκά–, αποφασισμένοι να τον βοηθήσουν, ενώνουν τις δυνάμεις τους και μέσα σε μια νύχτα τον ξαναφτιάχνουν από την αρχή!



Μια «λαχταριστή» ευκαιρία για να μάθουν τα παιδιά ότι στα απλά πράγματα κρύβεται συνήθως η μεγαλύτερη ομορφιά· η ομορφιά τού να αγαπάει κάποιος τον εαυτό του γι’ αυτό που είναι..



Βιογραφία Συγγραφέως 


H Αυγή, από μικρή, κράταγε ημερολόγιο γράφοντας ιστορίες από τη ζωή της. Μεγαλώνοντας, οι ιστορίες αυτές άρχισαν να παίρνουν σάρκα και οστά, ώσπου κάποιες από αυτές έγιναν παραμύθια για τα παιδιά που γαλούχησε ως εκπαιδευτικός. Οι ιστορίες της ταξίδεψαν μέχρι και τη μακρινή Ασία όπου πέρασε κάποια χρόνια της ζωής της. Και όταν πια γεννήθηκαν τα δικά της παιδιά, τότε τα παραμύθια μπήκαν στη ζωή της για τα καλά. Ο Γιεσγιές έχει γίνει ήδη ήρωας στο μυαλό και στην καρδιά των δικών της παιδιών, ελπίζοντας και σε πολλών άλλων.

Δήμητρα Κωλέτη


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου